dinsdag 8 december 2020

Saartje Vandendriessche: “Onderzoek naar kanker blijft broodnodig”

Saartje Vandendriessche: “Onderzoek naar kanker blijft broodnodig”

Saartje Vandendriessche (35) is actrice, zangeres en omroepster bij de televisiezender één. Ze presenteert onder meer Vlaanderen Vakantieland. In haar vrije tijd zoeft ze regelmatig met haar koersfiets over de Vlaamse wegen. “Ik koers ongeveer vier jaar”, vertrouwt Saartje ons toe. “Hoeveel uren ik op de fiets doorbreng, durft wel eens te schommelen. Sommige periodes zie je me meer met mijn loopschoenen dan met mijn fietsschoenen, ik wissel graag een beetje af. Een goede fysieke conditie vind ik in elk geval heel belangrijk.”

Saartje Vandendriessche had de 1000 km van Kom op tegen Kanker niet nodig om haar conditie op peil te brengen. Waarom nam ze dan toch deel aan het evenement? Saartje: “Het klinkt cliché, maar iedereen kent wel iemand die kanker heeft of heeft gehad. Onderzoek naar kanker blijft broodnodig om zo veel mogelijk slachtoffers te kunnen genezen. Het is belangrijk dat er geld in het laatje komt. Ik wou door mijn deelname mijn steentje bijdragen en andere mensen over de streep trekken.”

Tijdens de eerste editie van de 1000 km fietste de omroepster ’s zondags van Turnhout naar Antwerpen. “Ik heb bij de mensen die meefietsten veel emotionele verhalen gehoord omdat ze persoonlijk iemand met kanker kennen in hun dichte omgeving. Voor die mensen was het een heel emotionele rit. Ik deed het niet voor een bepaalde persoon. Ik deed het voor alle mensen die vechten tegen de ziekte.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten