dinsdag 21 februari 2012

Saartje Vandendriessche gooit duizenden geutelingen in Elst


Saartje Vandendriessche gooit duizenden geutelingen in Elst.

Vanuit een elevator strooide Saartje Vandendriessche duizenden mini-geutelingen over een graaiende menigte aan de feesttent van het Geutelingencomité aan feestzaal Ter Elst.

De Geutelingenfeesten vormen traditioneel het hoogtepunt van het geutelingenseizoen in Elst. De veertienjarige Evelien Peeters uit buurgemeente Michelbeke graaide de hoofdprijs weg. ‘De geldprijs van 250 euro wordt mij geschonken door Dexia Brakel. Voorlopig weet ik niet onmiddellijk wat er mee te doen, dus laat ik het geld mooi op die rekening staan', zegt Evelien.

Na de Geutelingenworp trok Saartje Vandendriessche naar het ovenmuseum waar ze als de beste een aantal geutelingen goot. Nadien mocht ze met burgemeester Herman De Croo (Open VLD) van haar eerste geuteling proeven.

‘Ik wist wel wat geutelingen zijn', vertelt Saartje Vandendriessche. ‘Vlaanderen Vakantieland heeft hier al eens een reportage gedraaid. Maar ik was er zelf niet bij betrokken. Nu ik een geuteling heb geproefd, kan ik alleen maar zeggen dat het een overheerlijk streekproduct is. Ik zou de smaak durven vergelijken met poffertjes.'

Zaterdag stond de Geutelingentocht op het programma van de geutelinengfeesten. 1.801 wandelaars trotseerden de vrieskou om van het prachtige winterlandschap te genieten. De warme geuteling na de wandeling deed meer dan deugd.

Het geutelingenseizoen liep tot zondag 19 februari 2012. Die dag was er aan het ovenmuseum en feestzaal Ter Elst opnieuw animatie. Saartje Vandendriessche genoot van de geutelingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten